16 de Abril, 2014

[El País] “Un parque bajo mínimos, con una dirección pésima donde la destrucción de la biodiversidad se impone a la conservación”. Los ecologistas de la Sociedade Galega de Historia Natural (SGHN) le dan un suspenso rotundo a la Xunta en la gestión del parque natural de As Fragas do Eume, la joya verde de Galicia y uno de los bosques atlánticos mejor conservados de Europa.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 6:22 PM

26 de Novembro, 2013

O grupo de artistas ponteses integrados en ARTPO e maila asociación de artesáns do Eume volven embarcarse nunha nova actividade. Trátase dunha acción formativa prevista para o xoves 28 de Novembro e aberta a todas as persoas interesadas na fabricación de xabón. A idea é aprenderlles aos asistentes a facer nas súas casas, como se facía antigamente, o xabón duro que se empregaba para todo, para a limpeza da vaixela e da roupa, e con compoñentes menos agresivos que os dos deterxentes que se adquiren nos comercios.

Máis... | Publicado por jmpello ás 9:59 AM

15 de Agosto, 2012

Esta participación será regulada polo Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente, Coordinador Nacional da citada campaña que se celebrará entre o 16-22 de setembro do 2012 en toda a UE.

A Semana Europea da Mobilidade (SEM) é unha campaña de concienciación dirixida a sensibilizar tanto aos responsables políticos coma aos cidadáns, sobre as consecuencias negativas que ten o uso irracional do coche, tanto para a saúde pública coma para o medio, e os beneficios do uso de modos de transporte máis sostibles como o transporte público, a bicicleta e as viaxes a pé.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:39 AM

14 de Agosto, 2012

Formación de Voluntaios Ambientais para a posta en valor dos recursos naturais.

capela.jpg

Publicado por CyberMODE ás 8:15 AM

1 de Maio, 2012

O día 6 de maio ás 18 horas farán a presentación do curso de iniciación a apicultura e das actividades que organizaran o longo do 2012 na Casa do Mel.

curso-apicultura-2012.jpg

ACTIVIDADES-2012.jpg

Publicado por CyberMODE ás 8:57 AM

8 de Abril, 2012

[El País] El fantasma de la catástrofe vuelve sobre Galicia y los carteles del “Nunca Máis” ondean por doquier rememorando la indignación padecida con el Prestige. En esta ocasión, los gallegos miran hacia el monte. Uno de los mayores tesoros verdes de la Galicia atlántica ha estado a punto de sucumbir pasto de las llamas. La desoladora estampa de una cortina de fuego deslizándose a toda velocidad ladera abajo hacia el corazón del parque natural de As Fragas do Eume (A Coruña), un bosque milenario y casi mágico, ha calado hondo y pone una muesca encima de las heridas abiertas por la marea negra del Prestige en 2002 y la oleada de incendios forestales que desde 2006, devoran con particular intensidad el monte gallego sin distinguir entre la costa y el interior.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:36 AM

6 de Abril, 2012

[La Voz de Galicia] Una nueva gestión del parque natural de las Fragas do Eume en la que colabore la Xunta con las administraciones locales y los propietarios es la clave que señalan los alcaldes de la comarca para facilitar la recuperación de la zona y evitar nuevos problemas. «La Xunta debe plantearse que, si quiere proteger el parque, debe apoyar a los propietarios de terrenos en la zona y debe dejarlos colaborar en la gestión, limpieza y tareas del parque, para que ellos vean que esta zona da beneficios», reclama Manuel Meizoso, regidor de A Capela, municipio más afectado por el incendio.
«El dispositivo ideal es la implicación de los propietarios en la defensa de las Fragas. Lo que no puede ser es que un vecino pida permiso para limpiar su finca y tenga que esperar cuatro meses. La burocracia no puede quitar a los vecinos las ganas de cuidar el parque», lamenta el primer edil de As Pontes, Valentín González Formoso. En la villa minera el fuego llegó el domingo por la tarde causando daños en varios terrenos privados.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:58 AM

2 de Febreiro, 2012

Las emisiones contaminantes de la industria europea provocan daños millonarios en el medio ambiente y la salud

[consumer] Entre 102.000 millones y 169.000 millones de euros anuales, entre 200 y 330 de euros por ciudadano. Es el coste en daños al medio ambiente y la salud causados por la contaminación atmosférica industrial en Europa durante 2009. Así lo estima un informe de la Agencia Europea de Medio Ambiente (AEMA), que analiza los diez mil complejos industriales más grandes de Europa. De este total, 191 provocan la mitad de los daños, en su gran parte centrales eléctricas. Las instalaciones españolas ocupan el séptimo lugar entre las que más costes provocan, con doce plantas entre las más nocivas. El informe no incluye ciertos datos que hubieran aumentado los costes.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:32 AM

13 de Decembro, 2011

Eume gris.jpg

[El País] Las aguas del Eume bajan revueltas y grisáceas desde la central de Endesa en A Capela (A Coruña) hasta su desembocadura en la ría de Ares. Aguas de Galicia y Seprona tomaron ayer muestras para determinar el origen de la turbidez. Ríos con Vida sospecha que la eléctrica ha soltado parte de los lodos que se apilan en el fondo del pantano mientras aguarda la respuesta de la Xunta a su proyecto para modernizar los desagües del embalse. Endesa está obligada a restaurar el caudal ecológico de un tramo de 3,4 kilómetros que mantenía seco desde 1960. Los ecologistas recuerdan que los salmones atlánticos, en peligro de extinción, están en época de cría.

Publicado por santi ás 3:12 PM

3 de Xullo, 2011

[Diario de Ferrol] Los socialistas eumeses instarán a la corporación local a rechazar el plan que presentó la eléctrica Endesa de restitución del caudal del río Eume debido, aseguran, al elevado riesgo ecológico que supone para la zona. El PSOE local redactó una moción que preveían aprobar en el pleno de finales del pasado mes de junio, que finalmente no se celebró. Desde el partido confían en poder defender el documento “máis pronto que tarde” y lograr el consenso “nun tema tan fundamental para o futuro do Pai Eume e, por tanto, de Pontedeume”.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:30 AM

26 de Xuño, 2011

[Greenpeace] El Tribunal de Apelaciones de Puerto Montt, en Chile, ha admitido a trámite varios recursos de protección interpuestos contra las mega-represas hidroeléctricas que ENDESA planea construir en la Patagonia chilena, y contra la autorización que recibieron el pasado 13 de mayo. Esto significa que de momento, y hasta que se resuelvan los recursos (en algo más de seis meses), las obras quedan paralizadas. Después de que resuelva este tribunal, todavía podría darse una nueva apelación ante el Tribunal Supremo.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:29 AM

25 de Xuño, 2011

[La Voz de Galicia] Endesa ha presentado a Augas de Galicia el proyecto de modernización del desagüe del fondo de la presa del Eume, con el que, tal y como está obligada, surtirá de caudal a un tramo del río por el que apenas discurre agua. La puesta en marcha de esta actuación, que aún se encuentra en tramitación en la Consellería de Medio Ambiente, requerirá de una intervención en el subsuelo de la presa, que supondrá el movimiento de 1.350 metros cúbicos de sedimentos a través de una aspiración submarina.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:30 AM

24 de Xuño, 2011

[El País] Endesa planea verter al río Eume toneladas de lodos contaminados que se acumulan en el fondo del embalse de A Capela desde 1960. Es parte del "proyecto ambiental" que la compañía eléctrica le ha remitido a la Xunta con el pretexto de "modernizar el desagüe de fondo de la presa". La empresa, que mantiene seco un tramo de 3,4 kilómetros del río desde hace cinco décadas, está obligada por ley a restituir su caudal ecológico y reabrir los dos desaguaderos del pantano. En el último medio siglo, no lo ha hecho nunca. Ni por iniciativa propia ni después de que la Fiscalía del Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) hubiera señalado directamente a Endesa Generación, SA como presunta responsable de varios delitos contra el medio ambiente y los recursos naturales en un espacio protegido como el parque natural de As Fragas do Eume.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:26 AM

6 de Maio, 2011

Publicado por mourelo ás 12:40 PM

18 de Marzo, 2011

[manuelgago.org - Capítulo cero] Nos últimos meses tiven a fortuna de contactar, dialogar e conversar de vagar con bastantes asociacións de defensa do patrimonio ao longo de toda Galicia. Xente voluntariosa, habitualmente vinculada a unha comarca, que exercen traballos de defensa activa do patrimonio, pero tamén de concienciación social. Na medida das súas posibilidades, o traballo de toda esta xente é modélico: supón horas de tempo persoal, sacrificio das relacións familiares para achegarse a traballos por veces ingratos e, moitas veces, conflitivos. Esta xente ten un mérito enorme.

Pois ben, sorprendeume a coherencia dunha idea que unha e outra vez se repetía en todas as conversas cos directivos destas asociacións. E sorprendeume porque os meus amigos ben saben todo o que levamos falado, desde hai anos, sobre esta cuestión. A idea é a seguinte.

-Precisamos unha Federación ou Asociación Galega de Defensa do Patrimonio.

Isto é unha cuestión importante. As asociacións, nos seus procesos de traballo interno, decatáronse de que, por desgracia, unha boa parte das decisións sobre o patrimonio das comarcas nas que traballan tómanse fóra das súas propias comarcas. Saben tamén o difícil que é ter repercusión nas súas denuncias, e o importante que é a aparición en medios de comunicación. E saben que hai recursos e posibilidades aos que economicamente non poden chegar.

Nós levamos tempo pensando na cuestión.

Precisamos unha Mesa polo Patrimonio de Galicia. Cada día estamos vendo novos plans de agresións a espazos e lugares patrimoniais importantes. A batalla da opinión pública, especialmente no ámbito local, non está gañada porque ninguén, nin sequera, a xogou. Temos un problema real na ausencia dun liderazgo claro na administración pública en políticas de patrimonio. E moitos máis problemas. Hai que dar un paso máis alá. Porque aínda que pasan os anos, a conciencia política e social sobre o patrimonio non mellora, e mesmo empeora por momentos.

Máis... | Publicado por mourelo ás 8:48 AM

21 de Febreiro, 2011

La andalucita es un mineral poco conocido, pero hay ciertas cantidades en Galicia. Una empresa minera pretende explotar desde hace años un yacimiento de andalucita en el municipio de As Pontes, en A Coruña. Si bien los trámites avanzan en la administración, la oposición sobre el terreno se hace oír.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 9:00 AM

16 de Febreiro, 2011

A máquina viu a quentar o estómago do home, pero enfriou o seu corazón.
Miguel Delibes

Publicado por CyberMODE ás 8:42 AM

11 de Febreiro, 2011

"La refinería ocupa el segundo lugar en Galicia en cuanto a emisiones, sólo por detrás de la central de As Pontes"

[La Opinión de A Coruña] En un debate cara a cara sería imposible conseguir que el secretario ejecutivo del grupo ecologista Adega, Fins Eirexas, y la responsable municipal de Medio Ambiente, Nieves Vázquez, se pusiesen de acuerdo sobre el grado de contaminación de la atmósfera coruñesa. Para el primero, la situación es preocupante y, sobre todo, los políticos tampoco ponen en marcha planes para corregir el problema. Sin embargo, la concejal socialista defiende que las medidas que se llevan a cabo se realizan por convicción, no por necesidad: "Las ciudades tenemos que adaptarnos y apostar por las energías alternativas y A Coruña ya lo ha hecho"

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:33 AM

3 de Decembro, 2010

Tal e como informan hoxe no grupo creado no Facebook "En contra da eliminación de árbores na Madalena", o concello das Pontes continúa coa tala indiscriminada de árbores nos xardíns deste barrio residencial das Pontes.

Parece ser que no día de onte varios operarios procederon a talar varias árbores ante a preplexidade dos veciños. Dende o grupo non entenden a xustificación do concello de proceder a retirar tódalas árbores por motivos de seguridade e saúde, pois afirman que as árbores lonxe de "molestar" fan unha laboura ambiental necesaria na zona, albergando numerosos paxaros que viven nas súas pólas ou constituindo unha barreira natural contra a forza do vento e a auga. Hai que sinalar ademais que moitas das especies prantadas teñen máis de 15 anos e están lonxe de ser consideradas especies a evitar en xardinería urbana.

Con este tipo de actuacións sobre os elementos naturais do concello, vese ben cal é a política de sostibilidade ambiental desta vila. "Abrir espazos" en urbanismo non quere dicir "arrasar con tódalas árbores", hai que saber manter o equilibrio........

Publicado por mourelo ás 1:24 PM

18 de Novembro, 2010

[La Opinión de A Coruña- Pontedeume Redacción] El Concello de Pontedeume estudia la viabilidad legal de presentar una demanda contra Fusquenlla, a raíz de las afirmaciones de la plataforma sobre la adquisición de mobiliario público, en concreto de 121 bancos, por un valor muy superior al real.

Fusquenlla explicó que en la memoria municipal para la adquisición del mobiliario urbano se estimó un precio de 341 euros para cada banco y calculó el presupuesto total en 76.079 euros, "cantidad muy próxima a la ofertada por la empresa adjudicataria, lo que demuestra que los precios pagados por el mobiliario fueron los que el Concello estimó en su memoria".

Máis... | Publicado por mourelo ás 9:40 AM

Hoxe ás oito do serán terá lugar na Casa do Peso das Pontes un coloquio titulado “Minaría e impactos Socioeconómicos - Proxectos irreversíbeis - Casos: Pico Vello e O Courel”.

No acto intervirán o profesor de Economía Aplicada da USC, Xoán Ramón Doldan e o representante de SOS Courel, Orlando Álvarez.

Esta actividade está organizada por:
ADEGA - AMAL - Clube Montaña Ferrol - Colectivo Ártabra 21 - Fusquenlla - Comité pola Defensa das Rías Altas - Cordenada 30°00′00″ - Drosera - Federación Ecoloxista Galega - Guerrilleiros d’As Fragas - Grupo Naturalista Hábitat - Lapis Verdes - Blogue Lapis Verdes - Néboa Medio Ambiente - O Rabo do Galo - Saramaganta - SGHN

Máis... | Publicado por mourelo ás 9:27 AM

11 de Novembro, 2010

Un informe de Ecologistas en Acción revela que más del 40 por ciento de los gallegos inhala aire contaminado

[Faro de Vigo] Casi la mitad de la población gallega respira aire contaminado, según se desprende del Balance de la contaminación del aire en el Estado español durante 2009, elaborado por Ecologistas en Acción, que además revela que el tráfico y determinadas industrias –sobre todo las centrales térmicas de carbón– son los responsables de esa situación. El estudio, que incluye datos oficiales de todas las autonomías españolas, a excepción de las ciudades de Ceuta yMelilla, destaca que las partículas en suspensión (PM10), que producen afecciones al tracto respiratorio y al pulmón, son el principal contaminante en Galicia y también en A Coruña, donde, de nuevo, las mediciones realizadas en las estaciones de Riazor y la Torre de Hércules ponen de manifiesto que la ciudad supera los índices aconsejados por la Organización Mundial de la Salud (OMS).

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:08 AM

29 de Outubro, 2010

Pese a los matices, los ambientalistas coinciden en la necesidad de mirar más allá de las térmicas, pero ningún partido parece atender a sus razones

[ElPais] Nadie escucha a los ecologistas. Por lo menos, nadie con asiento en O Hórreo y preocupado por el asunto de las centrales térmicas de carbón. A esa conclusión llegan miembros de las diferentes corrientes ambientalistas, aun a pesar de los matices en sus posturas sobre la normativa del Gobierno central que subvencionará hasta 2014 el uso de carbón autóctono en las factorías energéticas españolas. Y que deja inservible la tecnología de As Pontes y Meirama, adaptadas al mineral extranjero tras agotar sus reservas propias. Los partidos, en víspera de los comicios municipales, no quieren ni oír hablar del desmantelamiento de las térmicas.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:01 AM

13 de Outubro, 2010

[EFE] Un grupo de asociaciones ecologistas de todo Galicia y particulares a titulo individual firman el manifiesto 'Diez razones para cerrar las térmicas de carbón', en el que exigen el cese de la actividad en las centrales de Meirama y As Pontes.

En su presentación en rueda de prensa, el portavoz del colectivo Verdegaia Xosé Beiras ha criticado la "pésima noticia" de la aparición de un "trasversal partido del carbón", en alusión a las muestras de apoyo de distintos dirigentes políticos a los trabajadores de las instalaciones de ambas localidades gallegas.

Ha subrayado esta misma idea, junto a él, el presidente de la Sociedade Galega de Historia Natural, Serafín González, al referirse a un discurso político basado en "un punto de vista local y populista" que aboga, según denuncia, por un modelo energético "insostenible" financiado con dinero público.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 5:31 PM

12 de Outubro, 2010

VideoReportaxe sobre o roteiro cultural organizado pola Liga Céltiga Galaica e a Plataforma na Defensa do Patrimonio das Pontes o pasado mes de abril. Esta actividade levou aos participantes a través do Camiño dos Arrieiros, antiga vía comercial que transcorre polos concellos de As Pontes, Mañón e Ortigueira. Logo da primeira etapa realizada o pasado mes de marzo entre As Pontes e Mouraz (Mañón), tivo lugar a segunda o pasado mes de abril entre Mouraz e a Praia de Vares.

Publicado por mourelo ás 12:54 PM

29 de Setembro, 2010

[Verdegaia] Entre 1990 e 2008 as emisións galegas de gases de invernadoiro aumentaron o 6,2%. Porén, se toda a electricidade xerada con carbón durante 2008 se tivese aforrado ou producido a partir de renovables, as emisións totais de gases de invernadoiro terían diminuído un 20% en 2008 a respecto de 1990. Mesmo se se tivese substituído pola produción sucia dos ciclos combinados terían baixado un 12,4%. Deixar de queimar carbón nas ineficientes centrais de Meirama e As Pontes sería a medida máis eficaz para que Galicia comezase a reducir drasticamente as súas altas emisións de gases causantes do cambio climático, polo que Verdegaia rexeita as iniciativas en defensa das posibilidades de produción destas centrais.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:18 AM

2 de Setembro, 2010

Las emisiones se redujeron en 2008 un 15,5% con respecto al año anterior//La puesta en marcha de las centrales de ciclo combinado ha sido decisiva

[ELCorreoGallego] Ha tenido más que ver la disminución de la actividad económica que las políticas públicas, pero Galicia cumple por primera vez con los objetivos del Protocolo de Kioto para frenar el cambio climático. La fomación ecologista Verdegaia presentaba ayer en Santiago los últimos datos del Ministerio de Medio Ambiente sobre emisiones. En 2008, los gases efecto invernadero cayeron un 15,5% en la comunidad con respecto al año anterior. El comienzo de la crisis, el elevado precio del petróleo -que llegó a alcanzar los 150 dólares el barril- y la entrada en funcionamiento de las centrales de ciclo combinado en As Pontes y Sabón están detrás del cambio de tendencia.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:49 AM

22 de Agosto, 2010

[La Voz de Galicia] La asociación ecologista Arco Iris ha solicitado a la Consellería de Medio Ambiente que aumente la vigilancia en el recinto del parque natural de las Fragas do Eume, «actualmente bajo mínimos», según denuncia la entidad.

En un comunicado, la asociación explica que la atención que la Xunta presta a esta zona «no está en sintonía con la gran importancia ecológica de este bosque atlántico donde todavía perviven reliquias biológicas insustituibles». Prosigue diciendo que es posible recorrer el tramo entre el aparcamiento del Coto de Ombre y el monasterio de Caaveiro «sin cruzarse con patrulla alguna de los servicios de Medio Ambiente, que brillan por su ausencia a pesar de la gran afluencia de visitantes que en estas fechas aprovechan para visitar el parque».

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:40 AM

27 de Xullo, 2010

[La Voz de Galicia] La asociación ecologista Verdegaia presentó ayer en Santiago un informe sobre la calidad del aire en Galicia en el que se concluye que el 42,7% de la población de la comunidad respira aire contaminado. En el estudio se toman como valores los límites de concentración de contaminante recomendados por la Organización Mundial de la Salud (OMS) para la protección de la salud humana, que son más exigentes que los establecidos en la legislación vigente. «O tráfico e algunhas industrias, nomeadamente as enerxéticas, son as principais causas de deterioro da calidade do aire en Galicia», aseguran los responsables de la organización. La población afectada por unos mayores niveles de contaminación vive en A Coruña, Arteixo, Ferrol, Santiago, Vigo, Lugo, Valdeorras y en la denominada «franxa Fisterra-Santiago», una de las zonas en que se divide Galicia a efectos de la calidad del aire. Además de en las ciudades, en el entorno de algunas industrias se supera el umbral recomendado por la OMS. Es el caso de Meirama, de la refinería coruñesa de Repsol, de As Pontes -por Endesa- y de Cee -por Ferroatlántica-. Verdegaia también denuncia que, durante el 2009, la Consellería de Medio Ambiente solo ha divulgado datos de 29 de las 66 estaciones de calidad de vigilancia del aire próximas a las industrias más contaminantes.

Publicado por mourelo ás 12:54 PM

2 de Xullo, 2010

[La Voz de Galicia] La oposición que ha despertado en Cerceda el decreto del carbón elaborado por el Gobierno central y que podría abocar la central térmica de Meirama al cierre al primar a las instalaciones que emplean carbón nacional no es unánime en Galicia.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:18 AM

13 de Xuño, 2010

[Diario de Ferrol] A execución das obras de canalización do subministro de auga, alcantarillado e pavimentación que o Concello está levando a cabo no Poboado da Magdalena supuxeron tamén a tala dunha serie de árbores localizados na zona. Un grupo de veciños da vila pontesa presentou onte no consistorio un escrito rubricado por máis de catrocentas persoas no que manifestan ao alcalde, o socialista Valentín González Formoso, a súa disconformidade con respecto á mencionada eliminación de árbores.

O colectivo veciñal denuncia que anteriormente o Concello executou obras idénticas noutra rúa do Poboado, sendo o resultado final a tala das árbores existentes, “coa conseguinte perda estética, ambiental e de calidade de vida”, afirman. A peatonalidade, o espazo verde e as áreas de xogo son, segundo os veciños da zona, as grandes vantaxes de residir no Poboado da Magdalena, afirman os afectados, subliñando en todo momento tanto a importancia das obras que se están a acometer como a necesidade puntual de eliminar as árbores que causen un prexuízo para tal fin. O colectivo incide en que debería existir unha planificación global con respecto ao Poboado da Magdalena, evitando a fragmentación do mesmo e unificando criterios estéticos e de calidade medioambiental.

Máis... | Publicado por mourelo ás 10:18 AM

4 de Xuño, 2010

Durante o pleno de onte ao final da súa primeira intervención sobre o arrincado masivo de árbores no poboado da Madalena, o alcalde pontés Valentín González afirmou non ter constancia de queixas dos veciños ao respecto deste asunto. Pola contra, numerosos veciños manifestaron a través da rede social Facebook que o alcalde respostara vía mail as queixas plantexadas ao respecto na páxina web do concello pontés. «Eu teño un correo de contestación que pon claramente “Alcaldía de As Pontes” e está asinado por Valentín González Formoso», asegura un veciño.

Ademais dende o colectivo social afírmase que non se está en contra da realización das obras, senón da forma de levalas a cabo, sen prever a súa substitución por outras especies arbustivas ou árboreas menos dañinas para o sistema de alcantarillado.

Tamén e segundo asegurou o alcalde pontés no pleno do pasado xoves, a retirada de árbores, fíxose a petición da A.VV. da Madalena, e anunciou que só serán retiradas as que afecten á integridade das tuberías.

Recollida de sinaturas
Pola súa banda o colectivo social que está a funcionar no Facebook en contra da eliminación das árbores da Madalena, iniciou esta semana unha recollida de sinaturas co fin de «esixir do goberno local información detallada do plan de obras no Poboado da Madalena e a substitución total das árbores eliminadas, por especies que xeren menor impacto nas canalizacións». A este respecto o alcalde, Valentín González, dixo non saber «por qué teñen que opinar o resto dos veciños das Pontes sobre as árbores da Madalena, algo que ao seu xuízo «non é válido».

Todos os veciños que queiran asinar a favor desta iniciativa poden facelo ben a través do formulario inserido na cabeceira desta páxina ou a través das follas que están sendo distribuidas pola vila.

Publicado por mourelo ás 4:25 PM

29 de Maio, 2010

[El Progreso - Cristina Arias] Decenas de vecinos de As Pontes han mostrado su malestar por la tala de árboles realizada por operarios municipales en el Poboado da Madalena en los últimos días, dentro de una actuación del gobierno local que tiene como objetivo mejorar el abastecimiento de agua.

Los vecinos critican la eliminación de multitud de árboles y reivindican la protección de zonas verdes y el mantenimiento de los árboles, mientras desde el Concello explican que hay ciertos tramos de la canalización que están afectados por el crecimiento de las raíces de los árboles y por eso hay que cortarlos, aunque la intención es mantener todos los posibles, siempre que permitan la realización de las obras necesarias en el suministro de agua de la zona.

Reunión

Ante las continuas talas, los vecinos del Poboado da Madalena y de otros barrios y zonas de As Pontes han decidido organizarse para iniciar una recogida de firmas, que luego prevén entregar en el Concello de forma oficial como protesta. Algunos ya enviaron antes quejas de forma individual al alcalde, a través de la web del Concello.

La reunión tendrá lugar el lunes a las 20 horas en la plaza del Poboado da Madalena y estará abierta a todos los interesados en participar en esta iniciativa reivindicativa vecinal.
En principio, los promotores de esta campaña, que comenzaron a organizarse a través de las redes sociales y que cuentan con más de 300 apoyos, barajan distintas fechas para la recogida de firmas en la localidad.

Publicado por mourelo ás 4:55 PM

24 de Maio, 2010

Xa decía Gandhi aquilo de “Se queres cambiar o mundo, cámbiate a ti mesmo”. Moitas veces esquecemos esto e perdemos a perspectiva interesándonos por problemas de lonxe sen mirar o que temos na porta da casa. A todos nos preocupan cousas como o medioambiente e o benestar dos nosos e, sen embargo, parece que calamos cando se propoñen retirar tódalas árbores do barrio no que vivimos. ¿Que pasa coas zonas verdes, tan protexidas noutros espazos? ¿A que sombra se van sentar os nosos maiores a charlar? ¿Onde aniñarán os paxaros que nos animan as mañás e as tardes? ¿En que céspede se van sentar os nosos nenos a tomar a merenda no descanso de xogos interminables? ¿Quen nos devolverá o cheiro verde e fresco da natureza entre o cemento da urbanización?...

No poboado da Madalena estanse a facer obras despois de anos de abandono. As prazas foron mal proxectadas dende o principio, con materiais que non resisten á intensa humidade de As Pontes, deixando sempre un aspecto suxo e desleixado. O mellor que tiñamos eran as árbores. E as están arrincando. Todas.

ARBOREDEITADA.jpg

Máis... | Publicado por mourelo ás 9:07 AM

14 de Maio, 2010

Ao igual que sucedeu co algo artificial de Endesa n’As Pontes, Picobello Andalucita S.L. apóiase na USC para conseguir os permisos medioambientais

A empresa Picobello Andalucita, S.L. solicitou á Secretaría Xeral de Calidade e Avaliación Ambiental un informe de impacto ambiental que avalase favorablemente a mina de andalucita que esta empresa quere abrir no concello d’As Pontes. Para conseguilo os responsables da firma de capital anglo-surafricano presentaron un estudo de impacto ambiental (EsIA) a medida dos intereses da empresa. Este informe foi aceptado pola propia consellaría de Economía e Industria e, en base aos datos nel recollidos, resolveu facer público o preceptivo Informe de Impacto Ambiental que permitirá á empresa conseguir a autorizaciòn definitiva para comezar a explotación da mina.

Máis... | Publicado por mourelo ás 8:56 AM

13 de Maio, 2010

As entidades Adega, A. M. Augas Limpas, Club Montaña Ferrol, Colectivo Ártabra 21, Comité para a Defensa das Rías Altas, Drosera, Federación Ecoloxista Galega, Fusquenlla, G. N. Hábitat, Guerrilleiros das Fragas, Lapis Verdes, Néboa Medioambiente, O Rabo do Galo, Saramaganta, Sociedade Galega de Historia Natural e Verdegaia organizan, o día 13 de maio, unhas charlas na Casa da Cultura da Capela, baixo o título: “A Fraga de Pico Vello. Un espazo a protexer

Charlas-de-a-Capela.jpg

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:55 AM

11 de Maio, 2010

PicoVello.jpg

O roteiro reivindicativo polo Pico Vello está previsto para o vindeiro sábado día 15. Serán algo menos de 3 km sobre pistas e sendeiros, no que os participantes poderán coñecer a fraga de Pico Vello. Está confirmada a participación de varios expertos que informarán sobre os aspectos xeolóxicos do xacemento, as afeccións da entulleira sobre os ríos, a morfoloxía do Fontardión (no que nacen ata 6 ríos e regatos), a fauna e a flora da zona, ademais de diferentes aspectos etnográficos como o aproveitamento dos soutos, a xestión dor regadíos, o funcionamento dos muíños... Pola tarde, está prevista unha visita ao Museo Etnográfico de A Capela.

Máis... | Publicado por mourelo ás 11:43 AM

7 de Maio, 2010

[El País] La Fiscalía investigará si la Xunta tramitó correctamente los permisos para explotar un yacimiento de andalucita en As Pontes, a 50 metros del parque natural de As Fragas do Eume. La denuncia la formularon en abril 16 colectivos -entre ellos Adega, Verdegaia, la Sociedade Galega de Historia Natural y Fusquenlla-, que trasladaron sus "sospechas" al fiscal días después de que la Consellería de Medio Ambiente diera el visto bueno al proyecto.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:39 AM

5 de Maio, 2010

[ABC] Dieciséis entidades ecologistas marcharán el 15 de mayo por el Pico Vello, en la Serra do Forgoselo, en una singular protesta a lo largo de tres kilómetros contra la mina de andalucita que la empresa Picobello quiere explotar en Goente, en el municipio de As Pontes, indicaron hoy en un comunicado conjunto.

Con esta iniciativa, los ecologistas quieren dar a conocer el patrimonio natural y etnográfico de la zona y protestar contra la "pretendida instalación de una mina" en la zona con "doce años de vida útil" pero que, a juicio de los ecologistas "supondrían la destrucción irreversible del lugar", que limita con las Fragas do Eume y las fuentes del río Belelle.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:47 AM

1 de Maio, 2010

[El Correo Gallego] ¿Puede una presa en el río Umia a su paso por Caldas afectar al lince ibérico? ¿Hay carreras de caballos en las inexistentes playas del monte Aloia? Así de surrealistas son algunas declaraciones de impacto ambiental presentadas por empresas para actuaciones en el medio natural gallego. Varios de los expertos que participaron en la mesa redonda A conservación dos ecosistemas. A problemática de Galicia denunciaron ayer que la mala calidad de estos documentos, unida a la pasividad de las administraciones, pone en jaque al patrimonio natural de la comunidad.

La legislación ambiental obliga a las empresas a realizar un estudio de los impactos que su actividad tendrá en el medio natural. De este informe puede depender el conseguir la autorización para poder instalar la industria o las medidas correctoras -a menudo más caras- que debe incorporar la compañía para minimizar la alteración del medio.

Máis... | Publicado por mourelo ás 10:10 AM

26 de Abril, 2010

As entidades ADEGA A.M.A.L. (Agrupaçon de Montanha Augas Limpas), Club Montaña Ferrol, Colectivo Ártabra XXI, DROSERA, Federación Ecoloxista Galega, Fusquenlla, G.N.Hábitat, Guerrilleiros das Fragas, Lapis Verdes, O Rabo do Galo, Saramaganta, Sociedade Galega de Historia Natural e Verdegaia presentan unha denuncia diante da Fiscalía de Medio Ambiente por atopar irregularidades no proceso de tramitación da solicitude de concesións mineiras na mina de andalucita no concello d'As Pontes, ás portas das Fragas do Eume.

Descarga o escrito da Denuncia á Mina de Andalucita 160KB

Máis... | Publicado por mourelo ás 10:01 AM

16 de Abril, 2010

[El País] Catorce colectivos ecologistas han denunciado ante la fiscalía posibles "irregularidades" en la tramitación de los permisos de la mina de andalucita, un valioso yacimiento mineral que Picobello, SL quiere explotar en la parroquia de Goente (As Pontes), a 50 metros del parque natural de As Fragas do Eume.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:42 AM

14 de Abril, 2010

La plataforma, que rechaza esta explotación porque asegura que dañará As Fragas do Eume y el río Belelle, denuncia que la solicitud de Picobello está desestimada por "silencio administrativo"

[La Opinión de A Coruña] Las diez asociaciones ecologistas que integran la plataforma contra la mina que la empresa Picobello Andalucita SL promueve en la parroquia de Goente, en As Pontes, presentarán una denuncia ante la Fiscalía de Medio Ambiente en la que reclamarán "la paralización definitiva de la tramitación del proyecto", además de exigir que se actúe "según lo dispuesto en la legislación actual".

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:47 AM

13 de Abril, 2010

[La Opinion de A Coruña - Viviana Burón] No son solo los ecologistas los que denuncian los graves daños que la mina de andalucita promovida por la empresa Picobello Andalucita SL en As Pontes ocasionaría en el parque natural de As Fragas do Eume y en el río Belelle sino que cerca de 7.000 personas forman parte de un grupo de Facebook que está en contra de este proyecto. En esta página de la red social ya se habla de movilizaciones e incluso de la creación de una plataforma con el objetivo de evitar que se produzca un atentado ecológico en el bosque eumés.

El visto bueno de la Consellería de Medio Ambiente a la mina de andalucita promovida por la empresa Picobello Andalucita SL en el Concello de As Pontes ha suscitado numerosas críticas, tanto de colectivos ecologistas como de personas a nivel particular que temen por el futuro de As Fragas do Eume, ya que la explotación se situaría a escasos cincuenta metros del parque natural al que, aseguran, ocasionaría graves daños.

De hecho ya son más de 6.600 los opositores a este proyecto que se han unido a un grupo de la red social Facebook que lleva por nombre Non á mina de andalucita nas Fragas do Eume y en la página son muchos los miembros que apuestan por llevar a cabo movilizaciones y crear una plataforma para luchar contra este proyecto.

Máis... | Publicado por mourelo ás 8:45 AM

12 de Abril, 2010

El bipartito rechazó un proyecto de la empresa que se encargará de la explotación

[El País, por Lorena Bustabad] La Consellería de Medio Ambiente acaba de darle un gran empujón a un viejo proyecto para extraer andalucita del monte Fontardión, en la parroquia pontesa de Goente, a 50 metros del parque natural de las Fragas del Eume. La andalucita es un mineral muy codiciado por sus propiedades refractarias que se emplea para fabricar ladrillos y cerámicas muy resistentes. Detrás del yacimiento pontés está Picobello Andalucita, SL, una compañía de capital inglés y surafricano que acaba de recibir el espaldarazo de la Xunta con una declaración de impacto ambiental favorable que ha puesto a los ecologistas en pie de guerra.

Máis... | Publicado por santi ás 8:45 AM

La caída de la demanda y el exceso de oferta condicionan también la inactividad de las plantas. La térmica de As Pontes, la mayor de España, no opera desde hace dos semanas, y la de Meirama, desde el 2009

[La Voz de Galicia, por Beatriz Couce] Galicia tiene en estos momentos completamente paralizada el 25% de su potencia de generación de energía eléctrica al mantener sin actividad sus dos centrales térmicas -la de Endesa en As Pontes y Unión Fenosa en Meirama- y el grupo de ciclo combinado también ubicado en la villa pontesa. Las tres instalaciones suman 2.746 de los 10.956 megavatios de capacidad instalada que tenía la comunidad al cierre del pasado año. Todas han dejado de tener actividad en diferentes etapas.

Máis... | Publicado por santi ás 8:35 AM

El mayor peso de las renovables frente al carbón y cambios en la política del Gobierno relegan el papel de las térmicas y los grupos de gas de la comunidad

[La Voz de Galicia, por Beatriz Couce] Las tormentas de agua y viento que han atravesado constantemente el país desde el pasado otoño han incrementado sensiblemente la aportación de estas dos fuentes de energía renovable al mix de generación eléctrica, reduciendo las emisiones de CO2 a la atmósfera. Pero han incidido en que otro tipo de centrales que hasta el momento generaban buena parte de la energía total del sistema hayan reducido su actividad hasta, en algunos casos, quedar completamente paralizados. En esa situación se encuentran las dos centrales térmicas gallegas, la de Endesa en As Pontes -con 1.400 megavatios es la mayor del país-, y la de Fenosa en Meirama, de 563, además de la planta de ciclo combinado que se alimenta con gas, que también tiene Endesa, con 800.

Máis... | Publicado por santi ás 8:30 AM

11 de Abril, 2010

[El Correo Gallego] - PEDRO BRUFAO CURIEL.
"Un gobierno popular sin información pública o los mecanismos para adquirirla no es más que el prólogo de una farsa o una tragedia o quizás ambas. El conocimiento siempre gobernará sobre la ignorancia y un pueblo que quiera autogobernarse debe armarse con el poder que el conocimiento otorga". Este famoso escrito de James Madison, el padre de la Constitución de los Estados Unidos, ilustra desde hace dos siglos los obstáculos diarios impuestos por los enemigos de la sociedad abierta al libre ejercicio de derechos imprescindibles para los ciudadanos. La defensa de la libertad tiene como bastión el derecho de acceso a la información y éste es uno de los pilares del Estado de Derecho, por la sencilla razón de que el monopolio de la información significa opresión, a la vez que sin el conocimiento de la realidad no se puede controlar al poderoso, y ya se sabe lo que ocurre cuando no existen riendas que limiten la fuerza expansiva del poder.

Máis... | Publicado por mourelo ás 10:08 AM

9 de Abril, 2010

picobello.jpg

[ADEGA Trasancos] A explotación, promovida por Picobello Andalucita S.L., de capital británico e surafricano, xa fora rexeitada pola anterior Xunta polos impactos no Parque Natural das Fragas do Eume. Agora, logo de modificacións "cosméticas", a administración aprobou a DIA da mina a ceo aberto que degradará aínda máis as maltreitas Fragas do Eume.

A contorna -o monte Fontardión, no alto Belelle- é unha zona ben conservada hábitat de especies protexidas como a tartaraña cincenta ou o bufo real (só 10 parellas en Galiza) e que debería funcionar como corredor ecolóxico entre o LIC Xubia-Castro e o Parque Natural do Eume. A explotación fica uns metros fóra destes espazos mais os impactos (arrastres, perda e degradación dos hábitats, desfeita paisaxística) non entenden de fronteiras administrativas. E todo para que a andalucita, mineral utilizado na fabricación de tixolos, vaia fóra do país, ao estilo dun neocolonialismo "anglo-boer".


Máis... | Publicado por mourelo ás 10:04 AM

[La Voz de Galcia] La empresa que pretende explotar una mina de andalucita en As Pontes asegura que ya ha recibido la licencia de actividad por parte de la Dirección Xeral de Industria, Enerxía e Minas. Es un paso más dentro del proceso que se desbloqueó en el mes de marzo cuando la Consellería de Medio Ambiente declaró la iniciativa promovida por la compañía Picobello Andalucita, S.L. como «ambientalmente viable». Ahora, los responsables de la firma iniciarán el proceso de compra de los terrenos o en su defecto la expropiación de los mismos.

En este sentido, el Concello de As Pontes solicitó ya hace meses a la compañía que «tratase de ser justa en las negociaciones, pues hay muy pocos propietarios y debería ser fácil llegar a un acuerdo ventajoso para ambas partes». Por otro lado, el ejecutivo que dirige Valentín González Formoso pedirá a Picobello Andalucita, S.L. que dé prioridad a los trabajadores de las auxiliares de la mina de Endesa y del municipio a la hora de contratar a los operarios de la nueva explotación. Además, el gobierno local considera «necesaria» una reunión con los vecinos de la zona para abordar los posibles inconvenientes que pueda generar el inicio de la actividad en la parroquia de Goente y sus compensaciones.

Máis... | Publicado por CyberMODE ás 8:41 AM

8 de Abril, 2010

La Sexta Noticias: Mina de Andalucita - 7/04/2010

Publicado por mourelo ás 11:47 AM

2 de Abril, 2010

31 de Marzo, 2010

12 de Marzo, 2010

8 de Marzo, 2010

18 de Febreiro, 2010

3 de Febreiro, 2010

17 de Xaneiro, 2010

El Eume: 50 años de secuestro

Publicado por mourelo ás 1:00 PM

14 de Xaneiro, 2010

Endesa asegura estar autorizada para secar el Eume

Publicado por CyberMODE ás 9:09 AM

Medio Ambiente estudia un tramo seco del río Eume

Publicado por santi ás 8:07 AM

11 de Xaneiro, 2010

'Se muere'

Publicado por santi ás 9:00 AM

20 de Decembro, 2009

En la carrera de la eficiencia

Publicado por mourelo ás 10:38 AM

13 de Decembro, 2009

7 de Novembro, 2009

Los peces vuelven al río Chamoselo después de dos años

Publicado por CyberMODE ás 8:52 AM

31 de Outubro, 2009

23 de Outubro, 2009

21 de Setembro, 2009

23 de Xullo, 2009

30 de Xuño, 2009

27 de Xuño, 2009

Vivir aquí : O Río Chamoselo

Publicado por CyberMODE ás 8:30 AM

21 de Xuño, 2009

12 de Xuño, 2009

7 de Xuño, 2009

3 de Xuño, 2009

2 de Xuño, 2009

27 de Maio, 2009

26 de Maio, 2009

23 de Maio, 2009

22 de Maio, 2009

21 de Maio, 2009

19 de Maio, 2009

A MORTE ANUNCIADA

Publicado por redaccion ás 10:00 AM

14 de Maio, 2009

6 de Maio, 2009

El Moncho Valcarce, sobresaliente en sostenibilidad

Publicado por santi ás 8:15 AM

5 de Maio, 2009

3 de Maio, 2009

29 de Abril, 2009

24 de Abril, 2009

Augas Rego do Lavadorio - Fraga do Cornocelo

Publicado por CyberMODE ás 9:34 AM

22 de Abril, 2009

Augas escorrentía taludes da Mourela

Publicado por CyberMODE ás 9:20 AM

21 de Abril, 2009

15 de Abril, 2009

Zoom X6 de La Sexta: 'Atentados contra el medioambiente'

Publicado por CyberMODE ás 9:00 AM

14 de Abril, 2009

Cultivando la sostenibilidad

Publicado por santi ás 8:48 AM

8 de Abril, 2009

6 de Abril, 2009

Contaminación do río Chamoselo

Publicado por CyberMODE ás 3:00 PM

4 de Abril, 2009

1 de Abril, 2009

30 de Marzo, 2009

Problemas ambientales en As Fragas

Publicado por santi ás 8:50 AM

29 de Marzo, 2009

27 de Marzo, 2009

25 de Marzo, 2009

La SGHN teme una nueva muerte de peces en el cauce

Publicado por CyberMODE ás 8:42 AM

24 de Marzo, 2009

23 de Marzo, 2009

Entrevista sobre a contaminación do Eume 15 de xullo 2008

Publicado por CyberMODE ás 10:11 PM

22 de Marzo, 2009

21 de Marzo, 2009

12 de Marzo, 2009

11 de Marzo, 2009

6 de Febreiro, 2009

25 de Decembro, 2008

Suspenso en aire limpio

Publicado por santi ás 8:04 AM

22 de Decembro, 2008

6 de Decembro, 2008

La chimenea de España

Publicado por santi ás 8:41 AM

15 de Novembro, 2008

14 de Novembro, 2008

7 de Novembro, 2008

6 de Novembro, 2008

5 de Novembro, 2008

Y mientras el Eume

Publicado por santi ás 7:59 AM

17 de Outubro, 2008

8 de Outubro, 2008

21 de Setembro, 2008

Riesgos invisibles

Publicado por santi ás 8:40 AM

15 de Setembro, 2008

La encrucijada del último gran bosque

Publicado por santi ás 8:01 AM

27 de Agosto, 2008

23 de Agosto, 2008

22 de Agosto, 2008

20 de Agosto, 2008

19 de Agosto, 2008

14 de Agosto, 2008

13 de Agosto, 2008

12 de Agosto, 2008

8 de Agosto, 2008

Concentración mañá en Ombre

Publicado por santi ás 9:06 AM

3 de Agosto, 2008

29 de Xullo, 2008

25 de Xullo, 2008

18 de Xullo, 2008

12 de Xullo, 2008

24 de Xuño, 2008

18 de Xuño, 2008

«La muerte de peces es preocupante»

Publicado por santi ás 4:15 PM

16 de Xuño, 2008

22 de Maio, 2008

23 de Abril, 2008

21 de Febreiro, 2008

17 de Febreiro, 2008



Agroalimentaria do Eume

SOS Círculo Lítico da Mourela

Rueiro As Pontes

Fotos das Pontes

Os Sons da Vila - As Pontes

Deporte - As Pontes

Reportaxes fotográficos Fabián
Novas Recentes
Arquivos
- Abril 2014 (56)
- Marzo 2014 (110)
- Febreiro 2014 (98)
- Xaneiro 2014 (90)
- Decembro 2013 (93)
- Novembro 2013 (98)
- Outubro 2013 (82)
- Setembro 2013 (105)
- Agosto 2013 (87)
- Xullo 2013 (94)
- Xuño 2013 (91)
- Maio 2013 (125)
- Abril 2013 (129)
- Marzo 2013 (105)
- Febreiro 2013 (94)
- Xaneiro 2013 (111)
- Decembro 2012 (93)
- Novembro 2012 (104)
- Outubro 2012 (116)
- Setembro 2012 (102)
- Agosto 2012 (106)
- Xullo 2012 (116)
- Xuño 2012 (105)
- Maio 2012 (126)
- Abril 2012 (106)
- Marzo 2012 (122)
- Febreiro 2012 (103)
- Xaneiro 2012 (117)
- Decembro 2011 (113)
- Novembro 2011 (132)
- Outubro 2011 (117)
- Setembro 2011 (107)
- Agosto 2011 (89)
- Xullo 2011 (99)
- Xuño 2011 (138)
- Maio 2011 (149)
- Abril 2011 (113)
- Marzo 2011 (141)
- Febreiro 2011 (149)
- Xaneiro 2011 (146)
- Decembro 2010 (133)
- Novembro 2010 (134)
- Outubro 2010 (198)
- Setembro 2010 (109)
- Agosto 2010 (90)
- Xullo 2010 (124)
- Xuño 2010 (119)
- Maio 2010 (136)
- Abril 2010 (122)
- Marzo 2010 (112)
- Febreiro 2010 (110)
- Xaneiro 2010 (152)
- Decembro 2009 (91)
- Novembro 2009 (111)
- Outubro 2009 (118)
- Setembro 2009 (91)
- Agosto 2009 (88)
- Xullo 2009 (92)
- Xuño 2009 (124)
- Maio 2009 (217)
- Abril 2009 (212)
- Marzo 2009 (155)
- Febreiro 2009 (150)
- Xaneiro 2009 (149)
- Decembro 2008 (141)
- Novembro 2008 (164)
- Outubro 2008 (178)
- Setembro 2008 (174)
- Agosto 2008 (102)
- Xullo 2008 (166)
- Xuño 2008 (140)
- Maio 2008 (121)
- Abril 2008 (149)
- Marzo 2008 (137)
- Febreiro 2008 (153)
- Xaneiro 2008 (165)
- Decembro 2007 (158)
- Novembro 2007 (196)
- Outubro 2007 (216)
- Setembro 2007 (133)
- Agosto 2007 (133)
- Xullo 2007 (131)
- Xuño 2007 (167)
- Maio 2007 (178)
- Abril 2007 (142)
- Marzo 2007 (169)
- Febreiro 2007 (139)
- Xaneiro 2007 (132)
- Decembro 2006 (114)
- Novembro 2006 (123)
- Outubro 2006 (138)
- Setembro 2006 (140)
- Agosto 2006 (126)
- Xullo 2006 (144)
- Xuño 2006 (131)
- Maio 2006 (140)
- Abril 2006 (123)
- Marzo 2006 (168)
- Febreiro 2006 (149)
- Xaneiro 2006 (165)
- Decembro 2005 (124)
- Novembro 2005 (149)
- Outubro 2005 (200)
- Setembro 2005 (161)
- Agosto 2005 (150)
- Xullo 2005 (161)
- Xuño 2005 (154)
- Maio 2005 (158)
- Abril 2005 (169)
- Marzo 2005 (162)
- Febreiro 2005 (184)
- Xaneiro 2005 (181)
- Decembro 2004 (137)
- Novembro 2004 (134)
- Outubro 2004 (186)
- Setembro 2004 (217)
- Agosto 2004 (191)
- Xullo 2004 (236)
- Xuño 2004 (205)
- Maio 2004 (160)
- Abril 2004 (128)
- Marzo 2004 (107)
- Febreiro 2004 (100)
- Xaneiro 2004 (111)
- Decembro 2003 (128)
- Novembro 2003 (164)
- Outubro 2003 (193)
- Setembro 2003 (207)
- Agosto 2003 (171)
- Xullo 2003 (53)
Abril 2014
D L M M X VS
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30      






contigo xa tivemos
visitas

podes ve-las nosas estatísticas