As Pontes se cuelga la mochila de la igualdad

Setenta negocios lanzan una campaña para regalar lemas contra el machismo con las compras navideñas

228

«Me atrevería a aventurar que Anónimo, que tantos poemas escribió sin firmarlos, era a menudo una mujer». La cita -de la novelista inglesa Virginia Woolf- es una de las frases célebres vinculadas al feminismo y a la igualdad que lucen estos días en los escaparates de numerosos establecimientos comerciales y hosteleros de As Pontes.

La cartelería -de cuyo diseño es autora Silvia Vivero- es el elemento principal de una campaña, Vive en igualdade, ideada por Anabel Alonso y Maca Rego, responsables de la Biblioteca municipal y del Centro de Información á Muller de As Pontes, respectivamente. «Esta non é a primeira colaboración que facemos. De forma permanente, realizamos actividades de forma conxunta, pero neste caso tratábase de implicar ao tecido asociativo do municipio. As expectativas xa eran boas porque afortunadamente soen ser moi participativos cando se lles convoca», explica Alonso. Así, tres departamento municipales -Cultura, Benestar Social y Comercio y Hostelería- caminaron de la mano para concretar un proyecto que tiene en la igualdad su columna vertebral.

«Tanto Anabel coma eu estamos moi sensibilizadas con esta temática e concordamos en que se podía facer algo diferente, algo que fora máis aló do que se soe facer coincidindo co 25 de novembro», indica Rego. Y las expectativas se han cumplido porque, gracias a la gestión del área de Comercio y Hostelería, un total de 70 establecimientos ponteses -60 comercios y 10 bares- se han sumado a una convocatoria que arrancó el pasado 9 de diciembre y que permanecerá hasta el mismo día del mes de enero. Los vecinos encontrarán en los escaparates de los establecimientos participantes mensajes que les invitan a la reflexión.

Pero ¿por qué en plena campaña navideña? «Non queríamos que fose só unha convocatoria dun día que se acaba diluíndo. Ao final, decidimos ubicala no Nadal porque un dos nosos obxectivos era conquerir darlle una visión positiva a un tema que non ten nada diso», señala la directora del CIM. En ese contexto, la iniciativa insta a los vecinos a regalar sueños, empatía, respeto, oportunidades o igualdad porque, tal y como recuerda la responsable de la Biblioteca municipal, «estamos nunha época na que hai moi boas intencións. A idea é que os veciños sexan conscientes de que non só hai que dar agasallos materiais senón tamén ese outro tipo de valores que nos axudarán a acabar coa desigualdade e así tamén coas peores consecuencias que hai ante ese tipo de comportamentos como é a violencia de xénero».

Micromachismos

Con la mirada puesta en las nuevas generaciones, tanto Alonso como Rego coinciden en señalar a los adolescentes como uno de los principales públicos a los que se dirige esta campaña porque «necesitamos chegar a eles máis que nunca». «Xudicialmente -añade Alonso- avanzouse en moitas cousas, pero na práctica non se ve». Una opinión que Rego comparte, fundamentalmente, porque «hai moita corrección no que se di, pero na linguaxe non verbal amósanse actitudes horribles. E iso vémolo non só entre os máis novos senón entre a xente de todas as idades». Acabar con los micromachismos, los comentarios sexistas o los comportamientos que distinguen entre hombres y mujeres son solo alguno de los retos de una campaña que, aunque todavía está dando sus primeros pasos, tiene visos de celebrar una segunda edición. Para ello, sus impulsoras se reunirán con los comerciantes implicados: «Queremos escoitar as súas valoracións e intentar que sexan máis os que se poñan do noso lado para loitar contra a desigualdade» porque «a nosa cabeza non para», manifiestan. Todo grano es poco para poner fin a uno de los grandes desafíos. En As Pontes ya se han puesto en marcha.

Fuente La Voz de Galicia

Consegue en tempo real avisos de novos artigos no teu dispositivo, subscribete agora.

También podría gustarte
Comentarios