López Ferro: «O meu soño é que As Pontes chegue a ter algún día unha vila etnográfica»

La asociación Amigos dos Museos de Galicia reconoció la trayectoria de José María López Ferro

73

La Asociación Amigos dos Museos de Galicia fijó su mirada hace unos días sobre As Pontes. En concreto, sobre el ingente trabajo realizado, durante décadas, por el maestro -ya retirado- José María López Ferro. Con su impulso, en los años 80, puso los mimbres del Museo Etnográfico Monte Caxado. Ese que año a año fue cubriendo de piezas los pasillos del colegio que le dio su nombre. Ese empuje, cargado de grandes dosis de esfuerzo y dedicación, fue el mismo que, a finales del pasado mes de marzo, permitió que el proyecto museístico diese un paso más con la inauguración del nuevo espacio que ocupa, desde ese momento, en una flamante casa ubicada en la zona de A Vila.

El premio Pedra do Destino, resume López Ferro, «é a máis de trinta anos de traballo, así que é repartido con moita xente». En primer lugar, «coa comunidade educativa do colexio e coa Fundación. Pero desde os inicios teño que abarcar a moita xente porque todos son merecedores dunha parte deste premio. Neste momento, como é lóxico, un lémbrase de moitísimas cousas, pero sobre todo do colexio e de toda a xente que pasou por alí, desde os alumnos, aos mestres e pais ata do persoal non docente, do conserxe… Penso en todos os que me apoiaron e axudaron durante tanto tempo».

El pontés reconoce que «xa hai tempo que nos comunicaron o galardón. Creo lembrar que foi a principios do verán e quedei totalmente descolocado porque non agardaba algo así, tan inmediato. Foi totalmente inesperado para min».

Además de recibir el premio, en el transcurso del acto, López Ferro relató la historia del proyecto museístico pontés explicando «os antecedentes, o nacemento, a evolución no colexio e a nova etapa. E tamén os obxectivo que temos en mente na Fundación». ¿Cales son? En primer lugar, apunta, «a continuidade» porque «todo o mundo sabe que a situación económica en As Pontes non está moi clara se Endesa acaba pechando, así que iso é importante para nós». El recinto, al que se accede de forma gratuita, depende de la subvención municipal para afrontar sus gastos anuales de suministro de luz y agua, Internet y limpieza.

El segundo objetivo, continúa, pasa por «seguir recuperando pezas e patrimonio inmaterial como lendas ou refráns. Tamén fotografías para incrementar o noso arquivo, que ten unhas 2.000».

Por último, «o meu soño utópico», aumentar el espacio del museo con otras casas de la zona. «Se algún día puideramos chegar a ter unha vila etnográfica sería moito mellor. Gustaríame que se restaurase a que ten a Fundación para facer alí unha casa típica labrega, como eran as das vilas e aldeas galegas», explica. Desde el pasado mes de marzo, un total de 1.761 personas visitaron el museo. La cifra no incluye a las 300 que asistieron a la inauguración ni a las que acudieron a las presentaciones literarias.

Fuente La Voz de Galicia

Consegue en tempo real avisos de novos artigos no teu dispositivo, subscribete agora.

También podría gustarte
Comentarios