PRESENTACIÓN DO LIBRO “SOCIEDAD DE INSTRUCCIÓN NATURALES DEL AYUNTAMIENTO DE PUENTES DE GARCÍA RODRÍGUEZ 1912-2015”

A biblioteca do colexio Santa María foi o lugar elixido para a presentación deste libro

Este martes 18 tivo lugar no colexio Santa María a presentación do libro sobre a historia deste emblemático edificio, publicación editada pola deputación da Coruña e cuxos autores son Dolores Guerra López e Luis Montes de Oca Colina, cubanos de nacemento pero con raíces en España e con familia na vila pontesa.

Fixo a presentación do acto a concelleira de cultura Sonia Sueiro, tomando primeiramente a palabra Luis Montes de Oca Colina, que no seu agradecemento non quixo esquecerse dun veciño pontés xa desaparecido “debemos comenzar por agradecer a la persona que más nos alentó en vida a la realización de este libro, al eternamente querido amigo Julio Seoane, defensor de las tradiciones locales de Galicia y su pequeño terruño, a quien jamás encontraremos la forma de agradecer su apoyo y confianza, pero seguros que hoy en su prematura ausencia, se comprenderá que este resultado es un logro suyo que hemos hecho realidad y que por siempre será fuente de inspiración.”

Logo mencionou a outras persoas pola súa colaboración e axuda. Por citar a algúns, a José García Cabarcos, presidente da Sociedade de As Pontes na Habana, a Jesús Coego, de A Golada; a Julio Varela, a Manuel Souto, a José María López Ferro, director do museo Monte Caxado, a Jesús Penabad, director que foi da sucursal de Caixa Galicia nas Pontes, a José María Penabad López, que foi embaixador de Costa Rica en Cuba e que ten adicada unha rúa nesta vila de As Pontes. Tanto Loli como Luis non se esqueceron dos seus parentes nas Pontes e doutras persoas que lles facilitaron información e fotos deste terruño pontés. Tamén houbo agradecementos para Valentín González Formoso, alcalde pontés e presidente da deputación da Coruña.

Logo colleu o relevo Dolores Guerra, quen comentou minuciosa e detalladamente a historia da “Sociedad de Instrucción Naturales de Puentes de García Rodríguez, 1912-2015”, facendo primeiro unha ampla introdución, “… También nos estimularon unos lazos familiares, pues Liduvina (Lila) Montes de Oca, cubana por nacimineto y unida en matrimonio con José María Caaveiro, natural de As Pontes, radicado en la capital habanera, se dispusieron en un viaje de bodas a visitar su aldea de origen, para que la desposada conociera su familia gallega. Pero, una vez más, la vida juega sus malas pasadas y se desata la Guerra Civil Española, durante este encuentro familiar, resultando imposible el retorno para él y sí para ella de nacionalidad cubana. Por supuesto que la separación no era una decisión que una joven pareja recién casada podía asumir, por lo cual decidieron asentarse en Las Barosas y sembrar sus semillas en este lugar, fructificando en tres hijos que solo recién comienzan a conocer la isla de su madre y a estrechar los más hermosos lazos parentales que se podría pensar.”

Na súa ampla e detallada información, Loli explicou que “… se trata de una línea de investigación que desarrollamos por más de treinta años y que transita por diversas asociaciones de inmigrantes desde la perspectiva tipológica y por regionalidades”.

Rematou este emotivo acto coa sinatura por parte dos autores da publicación ós asistentes a esta presentación. A presentación do libro realizarase posteriormente na Habana.

As Pontes, 18 de xullo de 2017 (AF)

Nova cortesía de A.F.

También podría gustarte
Comentarios